• Procedura przyjmowania, rozpatrywania i koordynowania skarg i wniosków

        • Podstawa prawna:

           Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks Postępowania Administracyjnego ( tekst jednolity Dz. U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071, z póz. zm)

           Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania                                 i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 poz. 46)

          I.  Zasady ogólne

           1. W Przedszkolu wnoszący skargi i wnioski przyjmowany jest  przez:

           • dyrektora przedszkola - w dniach i godzinach przyjęć interesantów,

           • nauczycieli w terminach zgodnych z harmonogramem zebrań

           2. Skargi i wnioski mogą być wnoszone:

           - pisemnie

           - pocztą elektroniczną

           - ustnie

           3. Skargi i wnioski nie należące do kompetencji Przedszkola przekazywane są, po uprzednim zarejestrowaniu,  do wnoszącego ze wskazaniem właściwego adresata.

           4. Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpatrywania.

           5. Skargi/ wnioski nie zaopatrzone tytułem „skarga”: Informacje zawarte w skardze/ wniosku Dyrektor może wykorzystać w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego lub „wniosek” klasyfikuje się jako interwencję, o czym powiadamia się wnoszącego.

           6. Dyrektor przedszkola prowadzi rejestr skarg i wniosków. Rejestracja następuje poprzez wpisanie na obwolucie skargi/ wniosku numeru obowiązującego w dokumentacji skargi/ wniosku składającego się z :

           - symbolu komórki organizacyjnej

           - inicjałów osoby wyznaczonej do ich rozpatrywania

           - symbolu klasyfikacyjnego rzeczowego wykazu akt

           - kolejnego numeru z rejestru

           Ponadto wpisuje termin ich załatwienia.

           7. Kontrolę nad realizacją rozpatrywania skarg i wniosków sprawuje Dyrektor Przedszkola

           

          II.  Rozpatrywanie skarg i wniosków.

           1.Z wyjaśnienia skargi/ wniosku należy sporządzić dokumentację zawierającą:

           - oryginał skargi/ wniosku,

           - notatkę służbową informującą o sposobie załatwienia skargi/ wniosku i wynikach postępowania wyjaśniającego

           - materiały pomocnicze zebrane w trakcie wyjaśniania skargi/ wniosku (oświadczenia, opinie, kserokopie dokumentów, wyciągi)

           - odpowiedź do wnoszącego, informującą o sposobie rozstrzygnięcia sprawy wraz z urzędowo potwierdzonym jej wysłaniem,

           - pismo do organu prowadzącego, jeśli wymaga tego sprawa.

           2. Odpowiedź na skargę/ wniosek winna zawierać:

           - oznaczenie organu, od którego pochodzi,

           - wyczerpującą informację o sposobie załatwienia sprawy z odniesieniem się do wszystkich zarzutów/ wniosków zawartych w skardze/ wniosku.

           -faktyczne i prawne ( z podaniem podstawy prawnej) uzasadnienie, jeżeli skarga/ wniosek została załatwiona odmownie,

           - imię i nazwisko, podpis i stanowisko osoby upoważnionej do załatwienia skargi.

           3. Projekt odpowiedzi na skargę/ wniosek osoba rozpatrująca sprawę, po uprzednim parafowaniu jej, przekazuje do podpisu Dyrektorowi.

           4. Pełną dokumentację po zakończeniu sprawy, nie później niż 7 dni po otrzymaniu potwierdzenia odbioru odpowiedzi na skargę/ wniosek przekazuje się Dyrektorowi, potwierdzając ten fakt własnoręcznym podpisem w rejestrze skarg i wniosków. Na obwolucie skargi/ wniosku, na której zamieszcza się spis dokumentów zgromadzonych w trakcie załatwiania skargi/ wniosku, powinien znajdować się również podpis dyrektora przedszkola.

           5. W przypadku wydania nauczycielowi/ pracownikowi zaleceń przez osobę rozpatrującą skargę/ wniosek należy kopię tego pisma dołączyć do dokumentacji wymienionej w ust. 4. Kontrolę z wykonania wydanych zaleceń przeprowadza osoba wydająca je.

           6. Za jakość i prawidłowe wykonanie, załatwienie skargi/ wniosku odpowiadają osoby, na które dekretowano wniosek/ skargę.

           

          III.  1. Termin rozpatrzenia skargi/ wniosku wynosi, z zastrzeżeniem ust. 2, do miesiąca od dnia wpływu.

           2. Ustala się następujące terminy rozpatrywania skarg i wniosków.

           - do 2 miesięcy, gdy skarga lub wniosek jest szczególnie skomplikowana,

           - do 7 dni należy:

           a) zwrócić skargę/ wniosek wnoszącemu ze wskazaniem właściwego organu, jeżeli skarga/ wniosek została skierowana do niewłaściwego organu,

           b) przesłać informację do wnoszącego o przesunięciu terminu załatwienia skargi/ wniosku z podaniem powodu przesunięcia, jeżeli nie ma możliwości ich załatwienia w określonym terminie,

           c) zwrócić się z prośbą do osoby wnoszącej o przesłanie dodatkowych informacji dotyczących skargi/ wniosku

           d) udzielić odpowiedzi w przypadku ponowienia skargi/ wniosku, w której brak jest wskazania nowych okoliczności sprawy.