- Informacje dla rodziców
- Treści programowe
- Nasze wiersze i piosenki
- Matematyczne zabawy z kostką
- Zabawy na świeżym powietrzu
- Przeliczamy, segregujemy
- Dzień Przedszkolaka
- Jesienne spacery
- Przedstawienie teatralne
- Konkurs recytatorki wierszy Jana Brzechwy
- Dzień Kredki
- Spotkanie z Mikołajem
- Wigilijka
- Dzień Babci i Dziadka
- Bal karnawałowy
- Dzień Bezpiecznego Internetu
- Dzień Gier Planszowych
- NAUKA ZDALNA
Treści programowe
Listopad
Tydzień I : Moja ojczyzna – Polska
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
- kształtowanie właściwego napięcia mięśniowego (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
- wdrażanie do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
Obszar społeczny
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób, w tym praw i obowiązków wynikających z przynależności do społeczności lokalnej
- kształtowanie tożsamości narodowej poprzez ukazanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnych
- kształtowanie przynależności do społeczności lokalnej (mała ojczyzna)
- kształtowanie postawy otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijanie cech, z których słyną Polacy (uczynność, gościnność, wspólne biesiadowanie, wspólne śpiewanie)
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat (mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „l” – litery „L”, „l”
- kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
- kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
- klasyfikowanie przedmiotów zgodnie z podanym kryterium (jednym, np. kształt, kolor, wielkość lub dwoma łącznie)
- przeliczanie w zakresie „5”
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności (słuchanie muzyki, śpiew, taniec, działalność plastyczna)
Tydzień II : Dawniej i dziś
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
- aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
- rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
Obszar społeczny
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom
- wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
Obszar poznawczy
- wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
- rozbudzanie zainteresowania światem liter, wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- poznanie obrazu graficznego głoski „u” – litery „U”, „u”
- wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
- zapoznanie z graficznym zapisem liczby „6”
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6
- kształtowanie świadomości własnego ciała
- kształtowanie umiejętności wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”
Tydzień III : Podróżujemy w dawne czasy
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny- kształtowanie zręczności, zwinności, równowagi, orientacji oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej podczas ćwiczeń gimnastycznych i zabaw ruchowych
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych, z przyborami lub bez
Obszar emocjonalny
- doskonalenie rozpoznawania i nazywania podstawowych uczuć i emocji
- kształtowanie uczuć patriotycznych
Obszar społeczny
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł
- rozwijanie umiejętności oceniania swojego zachowania
Obszar poznawczy
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na dany temat pełnymi zdaniami
- kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „k” – litery „K”, „k”
- doskonalenie analizy sylabowej wyrazów
- rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania sylab i prostych wyrazów
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego
- wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
- zapoznanie z graficznym zapisem liczby „7”
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–7
Tydzień IV : Nasze rodziny
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- kształtowanie nawyku utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
- aktywne uczestnictwo w różnych ćwiczeniach ruchowych z przyborami
- rozwijanie sprawności i zwinności ruchowej przez zabawy ruchowe
- wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i wycieczek
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wyrażanie swoich emocji i uczuć stosownie do sytuacji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami w różnych sytuacjach
- wdrażanie do kulturalnego komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań (oczekiwania wobec prezentu)
Obszar społeczny
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole, podporządkowanie się określonym zasadom
- wdrażanie do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- kształtowanie umiejętności okazywania szacunku i wdzięczności członkom rodziny
Obszar poznawczy
- wspomaganie rozwoju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
- rozbudzanie zainteresowania światem liter
- wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się wskazaną literą
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na temat swojej rodziny
- wdrażanie do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „kuzyn”, „wujek”, „krewny”, „stryjek”, „ciocia”, „prababcia”, „pradziadek”, „szwagier”, „siostrzenica”, „bratanek”
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- poznanie obrazu graficznego głoski „d” – litery „D”, „d”
- wdrażanie do globalnego czytania
- wspomaganie myślenia operacyjnego – kształtowanie pojęcia liczby
- zapoznanie z graficznym zapisem liczby „8”
- wdrażanie do posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–8
- kształtowanie matematycznego myślenia w zakresie orientacji w przestrzeni, stosowania pojęć odnoszących się do położenia przedmiotów w przestrzeni: „po prawej”, „po lewej”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”
Październik
Tydzień I : Co nam jesień w koszu niesie?
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do utrzymania prawidłowej pozycji ciała w różnych sytuacjach
- kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania się podczas posiłków
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
Obszar społeczny
- rozwijanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
Obszar poznawczy
- rozbudzanie zainteresowania zmianami zachodzącymi w przyrodzie
- wdrażanie do posługiwania się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- doskonalenie syntezy i analizy słuchowej na poziomie sylaby
- doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek)
- poznanie obrazu graficznego głoski „e” – litery „E”, „e”
- usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „e”, „E” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „e” w nagłosie i wygłosie)
- poznanie obrazu graficznego liczby „3”
- rozwijanie spostrzegania wzrokowego przez dostrzeganie rytmiczności w serii elementów
Tydzień II :Uczymy się dbać o swoje zdrowie
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych (korzystanie z toalety, mycie rąk, mycie zębów)
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do sprawnego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
Obszar społeczny
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- wdrażanie do porozumiewania się za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
Obszar poznawczy
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- kształcenie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- poznanie obrazu graficznego głoski „i” – litery „I”, „i”
- poznanie obrazu graficznego liczby „4”
Tydzień III :Niezwykły rytm przyrody
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- wdrażanie do dbania o prawidłową pozycję ciała w różnych sytuacjach
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- rozwijanie samodzielności w zakresie czynności higienicznych i samoobsługowych
Obszar emocjonalny
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- wdrażanie do respektowania cudzych emocji
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
Obszar społeczny
- wdrażanie do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych w różnych sytuacjach
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
- kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- poznanie obrazu graficznego głoski „m” – litery „M”, „m”
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- rozwijanie umiejętności dostrzegania rytmu i stałego następstwa dni i nocy, pór roku
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- poznanie obrazu graficznego liczby „5”
- rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
- rozwijanie sprawności manualnej
Tydzień IV :Odkrywam świat wokół mnie
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach porannych
- wdrażanie do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Obszar emocjonalny
- rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
- wdrażanie do szanowania i rozumienia uczuć i emocji innych (ludzi i zwierząt)
- kształtowanie umiejętności panowania nad emocjami
Obszar społeczny:
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
- kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju (elementy składowe adresu)
- kształtowanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
- doskonalenie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, tworzenie i respektowanie zasad i reguł w zabawach grupowych
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych w zabawie i podczas pracy w grupach
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy
Obszar poznawczy
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat (na temat własnego miejsca zamieszkania, drogi, jaką dziecko pokonuje z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
- kształtowanie umiejętności syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- usprawnianie funkcji słuchowej i wzrokowej (rozpoznawanie liter „t”, „T” wśród innych liter, rozróżnianie głoski „t” w nagłosie i wygłosie)
- kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
- kształtowanie orientacji przestrzennej – określanie położenia przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami matematycznymi („mały”, „mniejszy”, „mniej”, „duży”, „większy”, „dużo”, „tyle samo”, „o tyle więcej”, „o tyle mniej”)
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- doskonalenie umiejętności przeliczania przedmiotów
- rozwijanie sprawności grafomotorycznej
Wrzesień
Tydzień I : Przyjaciele w przedszkolu
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny :
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny:
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych emocji
Obszar społeczny:
- wdrażanie do współdziałania w zespole rówieśniczym
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- zapoznanie z rozkładem pomieszczeń w przedszkolu
- kształtowanie pożądanych zachowań, respektowanie norm społecznych - wypracowanie kontraktu grupy
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych reguł i zasad obowiązujących podczas pobytu w przedszkolu
Obszar poznawczy:
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
- wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych za pomocą różnorodnych technik
- kształtowanie umiejętności globalnego rozpoznawania napisów
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania obiektów, tworzenia kolekcji, sprawnego przeliczania i porównywania kolekcji
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa, góra, dół) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
- wdrażanie do uważnego słuchania
Tydzień II : Jesteśmy bezpieczni
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny:
- aktywny udział w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny:
- wdrażanie do proszenia o pomoc w sytuacjach trudnych
- wdrażanie do radzenia sobie w nowych sytuacjach
Obszar społeczny
- kształtowanie umiejętności społecznych – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, znajomość zasad poruszania się w terenie
- zabudowanym (droga dziecka z domu do przedszkola i z przedszkola do domu, znajomość zasad przechodzenia przez jezdnię)
- wdrażanie do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych; przyjmowanie, tworzenie i respektowanie zasad zabawy w grupie
- kształtowanie umiejętności komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
Obszar poznawczy:
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie (na początki i na końcu słowa)
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- wskazywanie zawodów wykonywanych przez rodziców i osoby z najbliższego otoczenia oraz zawodów związanych z udzielaniem pomocy w różnych sytuacjach (nauczyciel, lekarz, pielęgniarka, ratownik medyczny, policjant, strażak)
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, pomiędzy, nad, pod)
Tydzień III : Razem się bawimy
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny:
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po liniach prostych
- wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny:
- wdrażanie do szukania wsparcia w sytuacjach trudnych
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
Obszar spoełczny:
- kształtowanie umiejętności budowania relacji rówieśniczych w swobodnej zabawie (zmiana osób w parze, zmiana ról w grupie)
- wdrażanie do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy
Obszar poznawczy:
- aktywne uczestnictwo w zabawach ze śpiewem, tanecznych i rytmicznych
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- wdrażanie do wypowiadania się na określony temat
- wdrażanie do uważnego słuchania
- kształtowanie umiejętności określania kierunków (prawa, lewa) oraz położenia (obok, przed, za, między, nad, pod)
- kształtowanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów spełniających podany warunek (wielkość, kolor, kształt), tworzenie zbiorów o takiej samej liczbie elementów, ustawianie elementów rosnąco i malejąco (od najmniejszego do największego)
- kształtowanie umiejętności szacowania „na oko” (więcej, mniej, tyle samo), przeliczanie kolekcji, dokładanie, zabieranie elementów kolekcji, wskazywanie gdzie jest więcej, gdzie jest mniej
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
Tydzień IV : Różni ludzie – to my
Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:
Obszar fizyczny:
- wdrażanie do używania chwytu pisarskiego podczas rysowania i kolorowania
- wdrażanie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami – cięcie po łukach
- wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
Obszar emocjonalny:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
Obszar społeczny:
- budowanie świadomości przynależności do grupy przedszkolnej
- kształtowanie umiejętności stosowania zwrotów grzecznościowych wobec koleżanek, kolegów i dorosłych
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- wdrażanie do respektowania norm społecznych zawartych w kontrakcie grupowym (czekanie na swoją kolej, ustępowanie, pomaganie słabszym/potrzebującym)
Obszar poznawczy:
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
- wdrażanie do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- kształtowanie umiejętności odróżniania elementów fikcyjnych od rzeczywistych
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- doskonalenie analizy słuchowej na poziomie sylaby
- kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem polskim (poprawne wymawianie głosek), rozróżnianie głoski w nagłosie i wygłosie
- poznanie obrazu graficznego głoski „o” – litery „O”, „o”
- poznanie obrazu graficznego liczby „1”