• Wyciąg z Planu Pracy Dydaktyczno - Wychowawczej

        •  

          WYCIĄG

          PLANU PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNO - OPIEKUŃCZEGO NA ROK SZKOLNY 2019/2020

           

           

                     CELE  OGÓLNE:  

          PRZEDSZKOLE WSPOMAGA WSZECHSTRONNY ROZWÓJ DZIECKA ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KSZTAŁTOWANIA POSTAW PROSPOŁECZNYCH DZIECI POPRZEZ WYCHOWANIE DO WARTOŚCI I  DBAŁOŚCI O ICH BEZPIECZEŃSTWO,   UMOŻLIWIA  DZIECIOM  POZNANIE  PODSTAW  TECHNOLOGII  INFORMATYCZNEJ ORAZ PROMUJE ZAINTERESOWANIE KSIĄŻKĄ JAKO ŹRÓDŁEM WIEDZY I WZOREM DOBRYCH ZACHOWAŃ. 

                    

                   

            CELE  SZCZEGÓŁOWE

           

          -     DZIECKO ZDOBYWA WIADOMOMOŚCI I  UMIEJĘTNOŚCI NIEZBĘDNE DO  WSZECHSTRONNEGO  ROZWOJU, UMOŻLIWIAJĄCE  PODJĘCIE  NAUKI  SZKOLNEJ.

          -     KIERUJE SIĘ ZASADAMI DOBREGO WYCHOWANIA, PRZESTRZEGA ZASAD BEZPIECZEŃSTWA I AKTYWNIE UCZESTNICZY W ŻYCIU PRZEDSZKOLA I NAJBLIŻSZEGO ŚRODOWISKA.

          -    UCZY SIĘ WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SIEBIE I INNYCH, WSPÓŁPRACY, EMPATI, TOLERANCJI I SZACUNKU, WRAŻLIWOŚCI NA POTRZEBY DRUGIEGO CZŁOWIEKA.

          -  ZDOBYWA UMIEJĘTNOŚCI ZASTOSOWANIA KOMPUTERA W NAUCE I ZABAWIE.

          -     JEST ZACIEKAWIONE CZYTELNICTWEM I LITERATURĄ DZIECIĘCĄ POPRZEZ AKTYWNE  UCZESTNICTWO  W RÓŻNORODNYCH FORMACH PRACY Z KSIĄŻKĄ.

             

            Plan opracowany został w oparciu o:

          ·         wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2015/2016,

          ·       podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017

          ·       diagnozę potrzeb i zainteresowań,

          ·       oczekiwania rodziców wobec przedszkola,

          ·       treści zawarte w przyjętej koncepcji pracy przedszkola,

          ·       treści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach

                 wychowania przedszkolnego,

          ·       treści podstawy programowej.