• Z koncepcji pracy przedszkola

        •  

                                          Z Koncepcji  Pracy  Przedszkola

           

          1. SPOSOBY  DIAGNOZOWANIA STOSOWANE  WOBEC    DZIECI                

          ·         opracowanie diagnozy wstępnej                                                                                                  

          ·         szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka,

          ·         bieżące monitorowanie,

          ·         dokumentowanie wyników,

          ·         wspomaganie rozwoju ,

          ·         informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej ,            

          ·         półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej współpracy bieżące

          ·         wspieranie rozwoju  dzieci,

          ·         praca według indywidualnego programu, 

          ·         dokumentowanie wyników pracy  przeprowadzenie diagnozy końcowej,  wnioski do dalszej pracy

          Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

          prezentacji dokonań dzieci ( wystawy, występy )   teczek prac i innych dokumentów ,arkuszy rozwoju obserwacji dziecka, albumów, kronik, materiałów z prasy – zdjęć, rozmów,

           

          2. SPOSOBY  MOTYWACJI  DZIECI

          ·         pochwała indywidualna   

          ·         pochwała przed całą cagrupą                                                                                     

          ·         pochwała przed rodzicami                                                                                                                

          ·         oklaski,

          ·         emblematy                                                                                                                                           

          ·         przydział funkcji

           

           

           

          3. STOSOWANE  KARY

          ·         brak nagrody                                                                                                                                      

          ·         upomnienie ustne                                              

          ·         czasowe odebranie przydzielonej funkcji                                                                  

          ·         chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy                                                        

          ·         poinformowanie rodziców dziecka o zachowaniu

           

          4. SPOSOBY  INFORMOWANIA  RODZICÓW  O POSTĘPACH EDUKACYJNYCH DZIECI

          informacje dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole – do końca kwietnia  (na podstawie  dokumentacji, zebrania z rodzicami ogólne i grupowe  i prowadzonych obserwacji)        

          ·         dni otwarte dla rodziców                                                                                                   

          ·         systematyczne udzielanie informacji rodzicom o dzieciach

          ·         indywidualne rozmowy na temat postępów i zachowania dziecka                                      

          ·         zaangażowanie rodziców w przygotowanie uroczystości przedszkolnych                        

          ·         pedagogizacja rodziców, udostępnienie fachowej literatury                                                        

          ·         zajęcia otwarte dla rodziców                                                                                                      

          ·         tablice ogłoszeń                                                                                                                    

          ·         kwartalnik przedszkolny ze stronami dla rodziców/opiekunów

           

          5. SPOSOBY WSPÓŁPRACY ORGANIZOWANEJ W PRZEDSZKOLU

          Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

          nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani  ocenie przez dyrektora

          Badanie osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:  ankiet ,rozmów z nauczycielami, rodzicami hospitacji , obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw , arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela        

          Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych

          Sposoby współpracy z rodziną dziecka:

          przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń, informowanie rodziców o sposobach i możliwości uzyskania pomocy psychologiczno -  pedagogicznej i innej,  włączanie rodziców i innych członków rodziny do podejmowania działań na rzecz  przedszkola ,  szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców,  tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka

          Sposoby współpracy ze środowiskiem lokalnym:

          - podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej;

          - współpraca z:  Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,

          - Szkołą Podstawową nr 1,3,

          - Centrum Kulturalno - Edukacyjnym, Policją,

          - Strażą Pożarną,

          - Muzeum  w Rybniku,

          - Filią Biblioteki w Leszczynach,

          - Parafią św. Andrzeja Boboli, władzami samorządowymi itp...                                                                                            

          -  Włączanie się na terenie miasta w organizowane przedsięwzięcia kulturalne, konkursy oraz udział w niektórych imprezach o   charakterze lokalnym;

           

          KRYTERIA  SUKCESU

          ·         Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.

          ·         Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.                                                                             

          ·         Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.                                                                               

          ·         Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.                                                                       

          ·         Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.                                                                           

          ·         Poprawa stanu ogrodu przedszkolnego.                                                                                      

          ·         Realizacja autorskich programów edukacyjnych : profilaktycznego, wychowawczego  i adaptacyjnego.

          ·         Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.                            

          ·         Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.              

          ·          Liczny udział dzieci w konkursach i przeglądach itp.                                                

          ·          Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media.                                                                        

          ·         Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej. 

          ·         Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji do osiągnięcia sukcesu.