• język migowy
  • e-mail
  • telefon: +48 32 431 12 33
  • lokalizacja
  • BiP

Z Koncepcji Pracy Przedszkola

Sposoby diagnozowania stosowane wobec dzieci

  • opracowanie diagnozy wstępnej
  • szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka,
  • bieżące monitorowanie,
  • dokumentowanie wyników,
  • wspomaganie rozwoju,
  • informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej,
  • półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej współpracy bieżące
  • wspieranie rozwoju dzieci,
  • praca według indywidualnego programu,
  • dokumentowanie wyników pracy przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy

Badanie osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:

  • prezentacji dokonań dzieci ( wystawy, występy ) teczek prac i innych dokumentów ,arkuszy rozwoju obserwacji dziecka, albumów, kronik,
  • materiałów z prasy – zdjęć, rozmów,

Sposoby motywacji dzieci

  • pochwała indywidualna
  • pochwała przed całą cagrupą
  • pochwała przed rodzicami
  • oklaski,
  • emblematy
  • przydział funkcji 

Stosowane kary

  • brak nagrody
  • upomnienie ustne
  • czasowe odebranie przydzielonej funkcji
  • chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy
  • poinformowanie rodziców dziecka o zachowaniu

Sposoby informowania rodziców o postępach edukacyjnych dzieci

informacje dla rodziców o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole – do końca kwietnia (na podstawie dokumentacji, zebrania z rodzicami ogólne i grupowe i prowadzonych obserwacji)

  • dni otwarte dla rodziców
  • systematyczne udzielanie informacji rodzicom o dzieciach
  • indywidualne rozmowy na temat postępów i zachowania dziecka
  • zaangażowanie rodziców w przygotowanie uroczystości przedszkolnych
  • pedagogizacja rodziców, udostępnienie fachowej literatury
  • zajęcia otwarte dla rodziców
  • tablice ogłoszeń
  • kwartalnik przedszkolny ze stronami dla rodziców/opiekunów

Sposoby współpracy organizowanej w przedszkolu

Sposoby monitorowania osiągnięć nauczycieli:

nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora

Badanie osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie: ankiet ,rozmów z nauczycielami, rodzicami hospitacji , obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw , arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych

Sposoby współpracy z rodziną dziecka:

przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń, informowanie rodziców o sposobach i możliwości uzyskania pomocy psychologiczno - pedagogicznej i innej, włączanie rodziców i innych członków rodziny do podejmowania działań na rzecz przedszkola , szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców, tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka

Sposoby współpracy ze środowiskiem lokalnym:

  • podtrzymywanie tradycji organizowania imprez o charakterze otwartym dla społeczności lokalnej;
  • współpraca z: Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną,
  • Szkołą Podstawową nr 1,3,
  • Centrum Kulturalno - Edukacyjnym, Policją,
  • Strażą Pożarną,
  • Muzeum w Rybniku,
  • Filią Biblioteki w Leszczynach,
  • Parafią św. Andrzeja Boboli, władzami samorządowymi itp...
  • Włączanie się na terenie miasta w organizowane przedsięwzięcia kulturalne, konkursy oraz udział w niektórych imprezach o charakterze lokalnym;

Kryteria sukcesu

  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.
  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola.
  • Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.
  • Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.
  • Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.
  • Poprawa stanu ogrodu przedszkolnego.
  • Realizacja autorskich programów edukacyjnych : profilaktycznego, wychowawczego i adaptacyjnego.
  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.
  • Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.
  • Liczny udział dzieci w konkursach i przeglądach itp.
  • Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne, księgozbiór, płytotekę, materiały metodyczne i inne media.
  • Prowadzenie skutecznej polityki kadrowej.
  • Wzrost zadowolenia nauczycieli z dobrze spełnionego obowiązku i motywacji do osiągnięcia sukcesu.
do góry